Case: Operaen og GE Money Bank

I denne sesjonen får du to aktuelle case som er spesielt nyttig for deg som jobber med UX til daglig.

Operaen: I mars i år fikk Den Norske Opera & Ballett nye nettsider. Konseptet for den nye løsningen skulle bidra til økt billettsalg, styrket merkevare og kanskje viktigst: sikre en god brukeropplevelse. Dette er jo typisk for mange konsepter – men hvordan kan du vite at du treffer? Linda tar deg med på reisen og gir gode råd.

GE Money Bank: Da GE Money Bank skulle forbedre sitt mobilnettsted tok de utradisjonelle valg. De tenkte lengre enn å tilpasse designet etter skjermstørrelse og de måtte forstå kundeadferden i flere situasjoner og distribusjonsledd. Mobilnettstedet ble også utvilket med høyt kostnadsfokus som ble styrende for mange av valgene. På toppen av dette har de et mål om å lage det raskeste mobilnettstedet i verden. Du vil blant annet få høre om UX ved bygging av skjemaer og navigasjon, hvordan de oversatte analyse til design og bruk av billige og enkle metoder for styrking av sluttproduktet. Aleksander gir deg også innblikk i feilene de gjorde underveis og hvordan de gjorde innsalget i organisasjonen.